VHSP
Nieuws
naam schip: Verwisseling
bouwjaar: 1922
type: Luxe Motor
werf: wed. A van Duijvendijk, Gouderak
Tot 1978 zijn de thuishavens Gouderak en Papendrecht geweest.
Vroeger stond er in het schip een 28 pk 1 cilinder H.M.G. diesel en bij het vooronder een 10 pk Deutz dieselmotor, waarmee zand en grind werd geladen en gelost.
Deze lading werd mechanisch vanaf het schip zelf verplaatst (het zgn. beugelen) In 1978 kwam het schip naar Purmerend en werd vanaf dat moment gebruikt voor bewoning en pleziervaart.
De achterroef is nog authentiek, met o.a. een bedstee en paneeldeurtjes voor de kastjes.
Vroeger stond er in het schip een 28 pk 1 cilinder H.M.G. diesel en bij het vooronder een 10 pk Deutz dieselmotor, waarmee zand en grind werd geladen en gelost.
Deze lading werd mechanisch vanaf het schip zelf verplaatst (het zgn. beugelen) In 1978 kwam het schip naar Purmerend en werd vanaf dat moment gebruikt voor bewoning en pleziervaart.
De achterroef is nog authentiek, met o.a. een bedstee en paneeldeurtjes voor de kastjes.
Waar is het schip vroeger voor gebruikt: beugelen van zand en grind
Wat was het vaargebied: de grote rivieren
Waar wordt het schip nu voor gebruikt: bewoning en recreatievaart
wat is nu het vaargebied: rivieren/kanalen /meren voornamelijk Noord-Holland